Rower

7-biegowy rower elektryczny Propella

Teraz gdy wszyscy boją się autobusów i metra, popularność zdobywają rowery elektryczne. Łatwo zrozumieć dlaczego. Są szybkim sposobem na poruszanie się po miastach i na przedmieściach oraz łatwiej jest zachować bezpieczną odległość od innych ludzi.

Weź dowolny „normalny” rower dobrej jakości – taki z ramą i komponentami, które mogą wytrzymać nadludzki moment obrotowy silnika elektrycznego z wystarczająco mocnymi hamulcami, aby zatrzymać bardzo ciężki rower – i dodaj około tysiąca dolarów za akumulator i silnik. To tyle kosztuje e-wersja. Dla większości ludzi jest to nieuzasadniona suma pieniędzy, szczególnie podczas pandemii.

Dlatego byłem zachwycony, kiedy rozpakowałam 7-biegowy rower szosowy 250-watowy Propelli. Składa się z markowych komponentów, takich jak akumulator Samsung, manetki Shimano i hamulce tarczowe, a także całkowicie aluminiowa rama, ale sprzedaje za (relatywnie) 1200 dolarów. Po kilkudziesięciu km (z założoną maską) z przyjemnością informuję, że jest wreszcie niedrogi e-rower, któremu można zaufać zarówno w moim życiu, jak i w moim portfelu.

PHOTOGRAPH: PROPELLA

Po kilku latach jazdy przeszedłem od nadawania priorytetu specyfikacjom, takim jak rozmiar baterii i moc, do bardziej szczegółowego spojrzenia na to, co jest świetnym ebike. Całkowite osiągi nie zawsze przekładają się na właściwości jezdne. Najmocniejsze ebike na duże odległości są często tak ciężkie, że wymagają obszernej ramy roweru górskiego, co oznacza, że mogą poczuć się bardziej jak motorower niż prawdziwy rower.

Wiele z tego uczucia wynika z tego, jak sprytnie 250-watowy silnik integruje się z ciężko zarobionymi mięśniami. W przeciwieństwie do większości innych niedrogich e-rowerów – z których wiele ma gorsze układy napędowe napędzane pedałami zamiast bezwzględnej mocy silnika – Propella nie jest wyposażona w przycisk przepustnicy zapewniający jazdę bez pedałowania. Zamiast tego ma czujnik kadencji, który odczytuje, kiedy twoje pedały zaczynają się obracać i odpowiednio włącza moc.

Istnieje pięć różnych poziomów asysty do wyboru na prostym wyświetlaczu LED, ale żaden z nich nie uruchamia się zbyt wcześnie lub nie utrzymuje się zbyt długo po pedałowaniu. Zamiast tego masz wrażenie, że po około pół obrotu zyskałeś nadludzką siłę. Propella nie jeździ jak gówniany rower z dołączonym silnikiem napędzanym przepustnicą; jeździ jak prawdziwy rower, ale twoje nogi są wielokrotnie silniejsze.

Lekkie i niepozorne

Tak naprawdę nazwałbym Propellę „bardzo lekką” przy wadze 17 kg.

Sam zestaw baterii podoba mi się z kilku powodów. Jest to odpowiedni rozmiar dla odległości, na jaką chcesz przejechać 250-watowy podmiejski pojazd. Jest również wyjmowany, co ułatwia ładowanie w środku między przejażdżkami (patrzę na ciebie, VanMoof). I w końcu wygląda jak fantazyjna butelka wody.

Brak jawnego garbu akumulatora „Jestem ebike” i oczywisty silnik sprawiają, że efektowna, niebieska akcentowana Propella jest również jednym z bardziej ukrytych modeli, które testowałem. Uwielbiam to, ponieważ bycie niezwykłym jeźdźcem jest do bani, gdy nie chcesz.

Czasami po prostu nie chcę prowadzić samochodu, ale nie chcę też nosić torby z zakupami na dużym wzgórzu bez niewielkiej pomocy elektronicznej. To dziwne, ale jazda na bardziej oczywistych rowerach może przynieść szokującą ocenę w Portland, zarówno tych na dwóch kołach, jak i innych.

Ale nigdy nie czułem żadnego przewracania oczami, gdy grzebię wokół Propelli. W ciągu kilku dni jazdy najbardziej pytano mnie o zawieszenie sztycy, do którego wysłano mój egzemplarz testowy – akcesorium za 199 USD, które sprawia, że ​​wyboiste drogi są nieco bardziej komfortowe. Nawet jeśli nie jeździsz na rowerze, skakałbym po coś takiego, jeśli bolały cię tyłki podczas dłuższych przejażdżek. Zachęciło mnie to do jazdy dalej niż zwykle.

Ten ebike wymaga minimalnej konfiguracji i może zostać wysłany bezpośrednio do Ciebie. Byłem w stanie złożyć go na moim stojaku rowerowym za pomocą dołączonego narzędzia rowerowego wokoło godzinę. Jeśli potrzebujesz pomocy, możesz obejrzeć film instruktażowy z Propelli lub wypróbować lokalny sklep rowerowy (jeśli są otwarte).

Moim głównym problemem jest to, że Propellę można dostać tylko w jednym rozmiarze. Jest to średniej wielkości rama (Propella nie używa tradycyjnych rozmiarów ramek) i pasuje do mojego ciała OK, ale jeśli jesteś znacznie wyższy ode mnie, możesz rozważyć coś innego. Chciałbym również, przyszedł ze wbudowanymi światłami. W końcu ma już baterię do ich zasilania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *